Ons verhaal

Zo is het begonnen

Stichting KinderDiabetes is begonnen met een vraag: wáár kan ik terecht met al mijn vragen, twijfels en onzekerheid?

Natuurlijk kan dat bij de diabetesverpleegkundige die als geen ander betrokken is bij de ondersteuning van gezinnen en kinderen met diabetes. Maar, de meeste vragen krijg je pas als je de spreekkamer van deze verpleegkundige of de arts uitloopt. Wat dan? Googlen? Boeken lezen? Of, zoals Barry en Martine Rademaker hebben gedaan: contact zoeken met ouders die precies weten waar je het over hebt, als je vertelt dat je zeker acht keer de waardes van je kind hebt moeten controleren. ’s nachts.

Martine, Mik, Tess en Barry RademakersOpa Adri (Salomé) van Mik, de diabetesverpleegkunidge Ed Vader en kinderarts Eric Sulkers hebben ons uitgangspunt ‘diabetes type 1 heb je #nietalleen’ in de praktijk gebracht; samen met Barry hebben zij de stichting vormgegeven en opgericht.

De zoektocht van ouders heeft in juni 2010 geresulteerd in Stichting KinderDiabetes Zeeland.

Lees het #nietalleen-verhaal van de familie Rademaker

Het verhaal van Stichting KinderDiabetes stopt niet in Zeeland!

Inmiddels zijn we over de grenzen van de Provincie Zeeland gegroeid: op 18 maart 2017 hebben we, samen met ambassadeur Paskal Jakobsen, de aftrap gedaan naar een landelijke stichting.

Groter groeien betekent voor ons een kortere naam: Stichting KinderDiabetes Zeeland is vanaf deze datum Stichting KinderDiabetes.

Als het aan ons ligt ben je #nietalleen

Als er één plek is waar je gehoord wordt, waar begrip is én waar mensen met je mee willen denken als je vragen hebt, dan is het bij Stichting KinderDiabetes. Omdat juist dit contact het uitgangspunt is waar het de mensen van het eerste uur en al die andere mensen die zich daarna hebben aangesloten om gaat.

We menen het: voor alle vrijwilligers, ondersteuners van Stichting KinderDiabetes en voor deelnemers aan onze activiteiten is er maar één ding belangrijk: dat jij weet dat je er #nietalleen voor staat. Of je nu vader, moeder, opa, oma, de vaste oppas, de leerkracht op school of de coach van de sportclub bent.

Maar ook als je zélf diabetes hebt als kind, puber of jongere: als het aan ons ligt sta je er #nietalleen voor!