• Even voorstellen...

Het is natuurlijk wel prettig als je weet met wie je te maken krijgt wanneer je je aanmeld voor een buddy. Onze rotsen in de branding stellen zich even voor. Wil je graag contact krijgen met een buddy? Gebruik dan de knop onderaan om je aan te melden.

• Mijn naam is Bianca de Man (44), getrouwd en moeder van Thijs (11) en Anne (8). Afgelopen jaar zijn we verhuisd van Vianen naar Kerk Avezaath, een dorpje in de buurt van Tiel. Ik ben psychiatrisch verpleegkundige en werk nu 13 jaar in het UMC.

Bij onze zoon Thijs is in juni 2013 Diabetes type 1 gediagnostiseerd. Die dag herinneren wij nog als de dag van gisteren. Het veranderde ons relatief zorgeloze leven. Diabetes dwingt je een wereld in te stappen van 24/7 bezig zijn met praktische dingen zoals koolhydraten tellen, bloedsuikerwaardes regelen, afstemmen op school, sportclubs of met ouders van vriendjes. Ook wordt je soms overspoeld door emoties/ gevoelens zoals het verdriet van je kind wanneer hij/zij beperkingen ervaart door de diabetes, de behoefte om diabetes zo goed mogelijk te willen controleren en de onmacht die je voelt als blijkt dat diabetes niet altijd te controleren valt. De angst die je ervaart bij het overdragen van de zorg aan anderen zoals ouders van vriendjes en leerkrachten enzovoort.

Toen ik gevraagd werd om deel te nemen aan de oprichting van de Stichting Kinderdiabetes Utrecht was er geen enkele twijfel.

In de Buddycommissie wil ik ouders een luisterend oor bieden, het gevoel geven er niet alleen voor te staan in de wirwar van emoties en het laten ervaren dat je het wiel niet alleen hoeft uit te vinden bij praktische zaken.

Bianca

• Martijn Hamerslag

Mijn naam is Martijn Hamerslag, vader van Lucie (10) en Stan (7). Wij wonen ruim 10 jaar met veel plezier in Leidsche Rijn Utrecht. Ik ben werkzaam op Schiphol bij KLM

In Januari 2013 is bij mijn dochter diabetes type 1 vastgesteld. Dit bracht grote veranderingen met zich mee in het leven van ons en onze dochter. Van de een-op-andere dag waren wij ineens 24u bezig met insuline-injecties, koolhydraten tellen, hypo ’s, hypers en ga zo maar door.

Door de jaren heen hebben wij onze weg gevonden en zijn wij ontzettend trots hoe onze dochter met haar T1D omgaat. In deze tijd hebben wij veel ervaring opgedaan, een goede samenwerking opgebouwd, zijn tegen deuren aangelopen en zijn er deuren voor ons opengegaan. Deze kennis wil ik graag met andere ouders delen en op weg helpen als zij wat extra steun kunnen gebruiken. Ik zet mij dan ook binnen de Stichting Kinderdiabetes Utrecht in voor de buddycommissie om deze hulp te kunnen bieden. Mijn levensmotto is Carpe Diem, pluk de dag

Martijn

• Mijn naam is Samira Chtatou, moeder van Abdelilah 5 en Rim en Ouiam 14. Wij wonen in Utrecht en ik ben werkzaam bij het UMC Utrecht. 23/03/2015 is bij onze zoon Abdelilah (toen 2 jaar oud) diabetes type 1 vastgesteld. Die dag heeft ons leven totaal veranderd van een rustig en zorgeloos leven naar leven van prikken, insuline toedienen, koolhydraten tellen, hyper’s hypo’s corrigeren enz.

Ondanks alle moeilijkheden, verdriet, gevoel van onmacht die alle ouders ervaren, hebben wij ons weg hierin kunnen vinden en we zijn ook heel erg trots op ons kleine mannetje.

Omdat ik weet hoe zwaar het is om je kind los te laten en de diabeteszorg over te dragen aan anderen zoals familieleden, school enz wil ik graag mijn ervaring met andere ouders delen en steunen om de juiste weg erin te vinden. Daarom wil ik me heel graag inzetten voor de Stichting Kinderdiabetes.

Samira