Wat biedt de Stichting KinderDiabetes

voor ouders?

Voor ouders

Op het moment dat de diagnose ‘diabetes type 1’ valt, is er bij de meeste ouders maar één ding duidelijk: er zijn vragen. Heel veel vragen. Met al vragen kun je natuurlijk terecht bij de diabetesverpleegkundige en bij de arts. Maar zoals bij zoveel doktersbezoeken: als je buiten staat besef je opeens dat je nóg meer vragen hebt!

Op een rustig moment nog eens verder praten over alle onzekerheden en bruikbare tips krijgen; het is net dat steuntje in de rug dat je zo goed kunt gebruiken. Die steun bieden we je graag via ons ‘buddy-netwerk’; ouders die precies weten waar jij het over hebt staan voor je klaar.

We doen meer

Je bent, samen met je kind(eren) natuurlijk ook van harte welkom bij de evenementen en activiteiten die door regionale en plaatselijke groepen worden georganiseerd. Kijk vooral in onze agenda om te kijken of er binnenkort een activiteit plaatsvindt in jouw directe omgeving.

De activiteiten die vanuit SKD worden georganiseerd zijn gericht op het hele gezin; we weten dat er veel aandacht en energie uitgaat naar een kind met diabetes. Mede daarom vinden we gezinsactiviteiten zo belangrijk voor jullie allemaal.

We nodigen je ook van harte uit om deel te nemen aan de besloten facebookgroep in jouw regio. Hier ontmoet je ouders die jouw vragen herkennen en graag met je meedenken. Via de groepen blijf je op de hoogte van alle regionale en landelijke activiteiten van SKD. Het is natuurlijk nog handiger om je op te geven voor ons (incidentele) nieuwsbrief; dan houden we per e-mail op de hoogte en ben je altijd de eerste die op de hoogte is!

Een overzicht van alle regionale groepen vind je op de website. Ga naar jouw provincie en klik dan door naar de betreffende facebookgroep. Is er nog geen groep actief bij jou in de regio? Neem dan contact met ons op. Er is écht een grote kans dat er meer ouders van diabetespatienten bij jou in de buurt wonen die graag een groep starten. We brengen jullie graag met elkaar in contact en helpen met het opstarten van jullie groep.