• Op het moment dat de diagnose 'diabetes type 1' valt, is er bij de meeste ouders maar één ding duidelijk: er zijn vragen. Heel veel vragen. Met al vragen kun je natuurlijk terecht bij de diabetesverpleegkundige en bij de arts. Maar zoals bij zoveel doktersbezoeken: als je buiten staat besef je opeens dat je nóg meer vragen hebt!

Op een rustig moment nog eens verder praten over alle onzekerheden en bruikbare tips krijgen; het is net dat steuntje in de rug dat je zo goed kunt gebruiken. Die steun bieden we je graag via ons 'buddy-netwerk'; ouders die precies weten waar jij het over hebt staan voor je klaar.

• We doen meer

Je bent, samen met je kind(eren) natuurlijk ook van harte welkom bij de evenementen en activiteiten die door regionale en plaatselijke groepen worden georganiseerd. Kijk vooral in onze agenda om te kijken of er binnenkort een activiteit plaatsvindt in jouw directe omgeving.

De activiteiten die vanuit SKD worden georganiseerd zijn gericht op het hele gezin; we weten dat er veel aandacht en energie uitgaat naar een kind met diabetes. Mede daarom vinden we gezinsactiviteiten zo belangrijk voor jullie allemaal.

We nodigen je ook van harte uit om deel te nemen aan de besloten facebookgroep in jouw regio. Hier ontmoet je ouders die jouw vragen herkennen en graag met je meedenken. Via de groepen blijf je op de hoogte van alle regionale en landelijke activiteiten van SKD. Het is natuurlijk nog handiger om je op te geven voor ons (incidentele) nieuwsbrief; dan houden we per e-mail op de hoogte en ben je altijd de eerste die op de hoogte is!

• Een overzicht van alle regionale groepen vind je op de website. Ga naar jouw provincie en klik dan door naar de betreffende facebookgroep. Is er nog geen groep actief bij jou in de regio? Neem dan contact met ons op. Er is écht een grote kans dat er meer ouders van diabetespatienten bij jou in de buurt wonen die graag een groep starten. We brengen jullie graag met elkaar in contact en helpen met het opstarten van jullie groep.

• Met de documentiare 'Suikerlijers' toeren we door het land!

Kijk in de agenda wanneer we bij jou in de buurt zijn. Je kunt ook direct doorklikken voor het overzicht.

Klik op de afbeelding voor de flyer!

• Op 7 april 2018 Presenteert Stichting Kinderdiabetes de film 'Safely In The Rainbow'. Naast de première van deze film biedt de stichting ook een symposium aan met sporter en spreker Bas van de Goor aan. Ook Lydia Braakman (zorgeloos met diabetes naar school) en Agnes Clement (D-Support) geven acte de présence tijdens deze dag.

• Niet Alleen | de serie: de familie Rademaker

Martine, Barry en hun kinderen Tess en Mik worden begin 2010 geconfronteerd met de diagnose ‘diabetes type [...]

3 of page 3

• Uit het leven gegrepen: je bent een 'andere' opvoeder