Wat biedt de Stichting KinderDiabetes

voor pubers?

Voor pubers

Het laatste waar jij zin in hebt is opvallen. En als er iets is wat je doet, als je diabetes hebt is… Opvallen. Je bent op school en in je vriendengroep vaak de enige met diabetes. Je baalt enorm als er rekening met je gehouden moet worden. Dat kan enorm eenzaam voelen. Bij ons ontmoet je leeftijdsgenootjes die het heel normaal vinden als jij je prikpen tevoorschijn haalt.

Ouders, kinderen en jongeren ontmoeten in je eigen buurt; dáár gaat het ons om! We organiseren – grote – landelijke bijeenkomsten, kampen en gaan met elkaar naar evenementen. Maar onze kracht ligt juist in de ontmoetingen in de eigen regio.

We zijn altijd dichtbij!

De regionale groepen worden vanuit de landelijke organisatie ondersteund maar opereren wel helemaal zelfstandig.

Iedere groep heeft een eigen agenda en organiseert activiteiten in de buurt. Op deze manier leer je mensen kennen die jouw vragen herkennen én die je nog eens tegenkomt in de supermarkt. De lijnen zijn kort; we maken graag gebruik van de bestaande kanalen zoals WhatsApp en (besloten) groepen op Facebook.