• Première Safely In The Rainbow & Symposium

Vlissingen - 7 april 2018 Presenteert Stichting Kinderdiabetes de film 'Safely In The Rainbow'. Naast de première van deze film biedt de stichting ook een symposium aan met sporter en spreker Bas van de Goor aan. Ook Lydia Braakman (zorgeloos met diabetes naar school) en Agnes Clement (D-Support) geven acte de présence tijdens deze dag.

• Deze film is voor mij mede de reden waarom ik ambassadeur van Stichting Kinderdiabetes ben geworden. De invloed van diabetes type 1 op een gezin wordt pijnlijk duidelijk (Paskal Jakobsen)
  • Persoonlijk is deze film voor mij een life changer geweest (Martien le Clercq)
  • Aanvang programma: 13.00 uur

Je bent vanaf 12.30 uur welkom in de foyer van CineCityXL Vlissingen

• 16.00 uur Afsluiting

Je hebt de mogelijkheid om op eigen gelegenheid na te praten in de foyer van CineCityXL.

• Safely in the rainbow

In de documentaire volgen we Paris vanaf zijn geboorte tot in zijn puberteit. Zijn moeder Wendy Mangeant, tevens regisseuse, heeft de ontwikkeling van Paris vastgelegd op video. Ook het moment dat er diabetes werd geconstateerd. We zien de impact, de kracht van het gezin, de momenten dat het goed gaat, maar ook de momenten dat het zwaar is. We zien hoe Paris een fanatiek sport en hoe zijn diabetes hier een plek in heeft. De kracht van het gezin, de

• omgeving, de betrokkenheid. Dit alles in een documentaire van 45 minuten. De documentaire raakt mensen. Een documentaire die je moet zien, maar bovenal ook moet laten zien aan anderen.

• Bas van de Goor

Als geen ander weet Bas van de Goor dat je niet bij de pakken neer moet gaan zitten. Dat je ondanks je diabetes in staat bent tot mooie en grootse prestaties. Hij speelde in de Nederlandse en Italiaanse competitie en won vele prijzen, in beide competities en internationaal.
    Er staan mensen voor je op, er staan mensen voor je klaar. Zo is Bas (maar ook Paris uit de documentaire) een mooi voorbeeld voor anderen, een inspiratiebron.

• Zorgeloos met diabetes naar school – Lydia Braakman

Ieder kind zou zorgeloos naar school moeten kunnen gaan. Voor kinderen met diabetes is dat in de praktijk niet altijd vanzelfsprekend. De Stichting Zorgeloos met diabetes naar school biedt praktische handvatten voor goede diabeteszorg op school. Met de start van deze stichting in december 2015, wordt verder gewerkt aan de volgende stap: informeren en implementeren van de mogelijkheden. Dit doen ze door ouders en scholen te informeren en adviseren over de verschillende opties en mogelijkheden in de klas. Het doel is dat alle kinderen met diabetes zorgeloos naar school kunnen gaan.

• D-Support – Agnes Clement

Ouder(s) met een kind met diabetes hebben 24/7 de zorg voor hun kind. Ongemerkt blijven veel ouders zelf meestal dicht bij hun kind omdat een overdracht complex is en veel tijd vraagt. Ouders die geen afstand of adempauze (kunnen) nemen worden vaak overbelast. Dat raakt het hele gezin. Stichting D-Support, gelooft dat binnen het gezin juist verlichting gebracht kan worden met simpele en praktische ondersteuning. Zoals het vinden van een geschikte oppas en geven van training in het omgaan met diabetes voor kennissen van het gezin

• Dit evenement is mede mogelijk gemaakt door: