Home Events Zuid-West Vocal band Flash Back! steunt Stichting KinderDiabetes

Vocal band Flash Back! steunt Stichting KinderDiabetes

Eindelijk is het zover! Vocalband Flash Back! gaat optreden ten behoeve van de Stichting Kinderdiabetes. De theatershows zijn zaterdag 30 september in Goes (Theater De Mythe) en zaterdag 7 oktober in Terneuzen (Scheldetheater). “Back on stage Part II” is de titel van het avondvullend muziekprogramma.

De samenwerking tussen SKD en Flash Back is in 2018 in gang gezet. In 2019 werd gezocht naar sponsoren, werd het theaterprogramma in elkaar gezet, werd een begeleidingsband gevonden en werd er hard gerepeteerd. Alles ging naar wens, tot corona in het voorjaar van 2020 roet in het eten gooide. De voorstellingen werden uitgesteld, een jaar later nog eens. Uiteindelijk werd besloten om in de tweede helft van 2023 een nieuwe show neer te zetten..

De theatershow van nu lijkt niet meer op die van 2020. Er worden andere nummers gezongen, met een hoog jaren 80 gehalte. Er is nu ook een andere band aan het optreden tioegevoegd, . Sledgehammer uit België begeleidt nu het popkoor en verzorgt ook enkele nummers zelf. Aan de twee vocalisten en vier muzikanten van Sledgehammer worden speciaal voor dit theaterproject twee blazers (trompet en saxofoon) toegevoegd. Een akoestisch gitarist verzorgt eveneens de begeleiding van het koor in enkele nummers. De theatershow omvat in totaal 20 nummers. De algehele muzikale leiding is in handen van dirigent Joke Kempeneers. Zij maakt ook deel uit van Sledgehammer.

Flash Back treedt in aanloop naar de theatershows twee keer op in Zeeland: op zaterdag 6 mei in Oostburg (Korenfestival Xing) en op zondag 4 juni tijdens de 25e editie van Middelburg Volkoren.

Kaarten voor “Back on Stage Part II” kunnen worden besteld via Zeeland Theaters. De voorverkoop start na het uitbrengen van het programmaboekje 2023/2024. Maar noteer de data van 30 september en 6 oktober alvast in uw agenda. Een kaart kost 17,50 euro. De baten van de theatershow gaan naar de Stichting Kinderdiabetes.

7 oktober 2023
Expired!