Vandaag was het zover en gingen we met een groep kinderen naar het klimbos in Lage Vuursche. In december 2018 had ik op mijn school een actie georganiseerd waarbij we geld hebben in gezameld voor Stichting Kinderdiabetes regio Midden. Van dit geld hebben ze vandaag een leuke activiteit georganiseerd.

We werden verdeeld in 2 leeftijdscategorieën, junior en regulier. Beide groepen kregen eerst een uitleg over de klimgordel, hoe je moet vasthouden en moet tokkelen. Daarna kon je op een klein oefenbaantje even proberen hoe het werkt. Zelf zat ik bij de reguliere kinderen en konden we alle soorten parcoursen afleggen. Met een groepje begonnen we bij de bruine (tokkel)baan. Dit was in het begin al leuk om te doen. Met het zwarte parcours zijn we wel even bezig geweest. Hierdoor waren we wat later bij de lunch. Maar gelukkig waren er genoeg lekkere broodjes en drinken. We moesten snel eten, zodat we nog 1 parcours konden doen. Dit was de bungeejump en vrije val parcours. Hier kregen we nog een extra uitleg waarna we om de beurt konden gaan starten. Aan het eind sprong je dus naar beneden alsof je een vrije val maakte.

Ik vond het allemaal super gaaf om te doen! Het is leuk om andere kinderen te ontmoeten die precies hetzelfde hebben als ik, hetzelfde zeggen en dat iedereen elkaar helpt.

Ik vond het erg leuk dat deze activiteit werd georganiseerd met het geld dat ik had ingezameld. Hopelijk krijg jij nu ook zin om iets te bedenken, zodat we meer geld kunnen inzamelen en kinderen met diabetes type 1 een fijne dag kunnen geven en met soortgenoten erover kunnen praten.

Groetjes, Twan