Symposium Stichting KinderDiabetes

Film Safely in the rainbow

Safely In The Rainbow & Symposium

Eindhoven – 15 november 2018 presenteert Stichting KinderDiabetes de film ‘Safely In The Rainbow’.
Naast de vertoning van deze film biedt de stichting ook een symposium aan met sporter en spreker Daniel Schnelting. Ook Lydia Braakman (zorgeloos met diabetes naar school) en Agnes Clement (D-Support) geven acte de présence tijdens deze dag.

Je bent vanaf 18.30 uur welkom bij Igluu in Eindhoven
Aanvang programma: 19.00 uur
22.00 uur Afsluiting

Je hebt de mogelijkheid om op eigen gelegenheid na te praten.

Deze film is voor mij mede de reden waarom ik ambassadeur van Stichting KinderDiabetes ben geworden. De invloed van diabetes type 1 op een gezin wordt pijnlijk duidelijk.

Paskal Jakobsen

Zanger van BLØF

Over de film Safely in the rainbow

In de documentaire volgen we Paris vanaf zijn geboorte tot in zijn puberteit. Zijn moeder Wendy Mangeant, tevens regisseuse, heeft de ontwikkeling van Paris vastgelegd op video. Ook het moment dat er diabetes werd geconstateerd. We zien de impact, de kracht van het gezin, de momenten dat het goed gaat, maar ook de momenten dat het zwaar is. We zien hoe Paris een fanatiek sport en hoe zijn diabetes hier een plek in heeft. De kracht van het gezin, de omgeving, de betrokkenheid.

Dit alles in een documentaire van 45 minuten. De documentaire raakt mensen. Een documentaire die je moet zien, maar bovenal ook moet laten zien aan anderen.

Persoonlijk is deze film voor mij een life changer geweest.

Martien le Clerq

Stichting KinderDiabetes

Symposium Stichting KinderDiabetes

Dit evenement mag je niet missen. We hebben drie fantastische sprekers uitgenodigd die je ontroeren, inspireren en informeren!

Daniel Schnelting

De Duitse atleet Daniel Schnelting wordt beschouwd als een van de sterkste Duitse lopers op de sprintbanen. Hij sleepte zijn eerste nationale titel binnen toen hij 17 was. Inmiddels is hij 3 keer nationaal kampioen geworden op de 100m, meervoudig Europees kampioen op de 100m, 200m en heeft meegedaan aan wereld kampioenschappen. Daniel werd gediagnostiseerd met diabetes type 1 toen hij 5 jaar oud was. Maar dat heeft hem niet tegen gehouden. Zijn levensmotto: “If it is to be, it is up to me.” Er staan mensen voor je op, er staan mensen voor je klaar. Zo is Daniel (maar ook Paris uit de documentaire) een mooi voorbeeld voor anderen, een inspiratiebron.

Zorgeloos met diabetes naar school – Lydia Braakman

Ieder kind zou zorgeloos naar school moeten kunnen gaan. Voor kinderen met diabetes is dat in de praktijk niet altijd vanzelfsprekend. De Stichting Zorgeloos met diabetes naar school biedt praktische handvatten voor goede diabeteszorg op school. Met de start van deze stichting in december 2015, wordt verder gewerkt aan de volgende stap: informeren en implementeren van de mogelijkheden. Dit doen ze door ouders en scholen te informeren en adviseren over de verschillende opties en mogelijkheden in de klas. Het doel is dat alle kinderen met diabetes zorgeloos naar school kunnen gaan.

Zorgeloos met diabetes naar school – Lydia Braakman

D-Support – Agnes Clement

Ouder(s) met een kind met diabetes hebben 24/7 de zorg voor hun kind. Ongemerkt blijven veel ouders zelf meestal dicht bij hun kind omdat een overdracht complex is en veel tijd vraagt. Ouders die geen afstand of adempauze (kunnen) nemen worden vaak overbelast. Dat raakt het hele gezin. Stichting D-Support, gelooft dat binnen het gezin juist verlichting gebracht kan worden met simpele en praktische ondersteuning. Zoals het vinden van een geschikte oppas en geven van training in het omgaan met diabetes voor kennissen van het gezin.

Federatie KinderDiabetes Nederland