Regio Zuid-West (Zeeland, West-Brabant, Zuid-Hollandse eilanden)

In regio Zuid-West timmeren we hard aan de weg! Hieronder lees je in het kort wat elke commissie doet en hoe je met ze in contact kunt komen.

Activiteiten commissie

De activiteitencommissie bestaat uit een gezellige, spontane en enthousiaste groep vrijwilligers. Het hele jaar door organiseren wij leuke, gezellige en sportieve activiteiten voor kinderen tot 18 jaar. Daarnaast organiseren we 1x per jaar een familiedag. Je hele familie is dan van harte welkom om samen met elkaar een gezellige dag ervan te maken! Omdat je er #nietalleen voor staat! Lijkt het je leuk om kinderen van je eigen leeftijd te ontmoeten, gezellige activiteiten samen te ondernemen? Schrijf je dan snel in en we houden je op de hoogte van ons programma! Wil je graag meehelpen in de organisatie van leuke activiteiten? Neem dan contact met ons op.

24 oktober 2021

Juf Roos Theatershow

De buddy commissie bestaat uit een groep ouders met kinderen met diabetes, die vanuit de Stichting KinderDiabetes, u willen steunen bij practische zaken zoals: vakanties, feestjes, voor het eerst naar (de hogere) school gaan, logeren, enz.
Maar ook als u behoefte heeft aan een luisterend oor en steun wilt ervaren. Stuur een mailtje naar buddyzuidwest@stichtingkinderdiabetes.nl om in contact te komen met een buddy.

De educatiecommissie van de Stichting KinderDiabetes Zuid-West wil graag ouders/verzorgers en onderwijsgevenden ondersteuning geven in het bieden van passend onderwijs voor kinderen met diabetes, uiteraard in samenwerking met de betreffende diabetesverpleegkundige. Dit kan onder andere gebeuren door het geven van voorlichting over de zorg en complexiteit van diabetes op scholen in het po, s(b)o en v(s)o. Maar ook valt te denken aan naschoolse en buitenschoolse opvang alsmede sportverenigingen e.d. Wil je graag contact met iemand van de educatie commissie? Stuur een mailtje naar educatiezuidwest@stichtingkinderdiabetes.nl

Met de vrijwilligers in de sponsor-cie regelen we financiële ondersteuning voor de activiteiten van SKD. Hiervoor vragen we allerlei bedrijven om ons met geld of goederen te steunen. Op dit moment maken we presentaties om onze sponsors te laten zien waar SKD voor staat en welke goede dingen wij voor elkaar krijgen met hun geld.

De sponsor-cie kan altijd extra hulp gebruiken. Of je nu denkt “mijn baas wil ons vast steunen” of gemakkelijk contact maakt en ons kan helpen met sponsors werven, laat het ons weten. Samen gaan we op pad om geld te verzamelen om leuke en leerzame activiteiten van SKD mogelijk te maken. Doe jij mee? Stuur ons een bericht als je wilt meehelpen.

Juf Roos theatershow

Ga jij ook mee naar het theater? Op zondagmiddag 24 oktober 2021 organiseert Stichting KinderDiabetes Zuid-West een middag voor de allerkleinsten tot en met vijf jaar. In dit oer-Hollandse programma beleven Juf Roos en Gijs een vrolijk avontuur en zingen veel bekende...

Waterpret in Zeeland

Heb jij geen watervrees, bovendien niet bang om nat te worden, en vind jij het leuk om een middag op het water te spelen? Schrijf je dan snel in voor deze leuke activiteit op zaterdag 11 september 2021. Wat gaan we doen? Golfsurfen Bodyboarden Kajakken Raften Mega...

Wie gaat er mee naar het nieuwste Klimpark van Zeeland

Wie gaat er mee naar het nieuwste Klimpark van Zeeland? Midden in Zeeland vind je, tussen Middelburg en Goes, aan de oevers van het Veerse Meer, Kanoa. Begin april is hier een geweldig nieuw klimpark gebouwd met een klimtoren van maar liefst 20 meter hoog. In de toren...

Steun ons werk

Wil je onze activiteiten financieel ondersteunen, dan kun je ons een donatie doen. Kies dan voor ‘Regio Zuid-West’.

Regiobestuur Zuid-west

Barry Rademaker, voorzitter

Catelijne Boer-Verkerk, secretaris

Jan de Feijter, penningmeester

Martien de Clerq, activiteiten-commissie

Adri Salomé, sponsoring commissie

Stichting KinderDiabetes Zuid-West Nederland

Doelstelling Stichting KinderDiabetes Zuid-West Nederland

(artikel 2 van de statuten)

De stichting heeft ten doel:

a. het onder de aandacht brengen, ondersteunen en begeleiden van de chronische ziekte diabetes bij kinderen met diabetes in Zuid West Nederland het bijzonder; en in het algemeen onderzoek naar- en ondersteuning bij- een betere begeleiding van kinderen met diabetes en hun ouders;

b. het aanvaarden van erfstellingen onder het voorrecht van boedelbeschrijving en voorts al hetgeen in de ruimste zijn met één en ander verband houdt, daartoe behoort en/of bevorderlijk kan zijn.

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door:

a. actief gelden, middelen en kennis te vergaren en te verspreiden, daar waar nodig;

b. organiseren van bijeenkomsten en specifieke activiteiten ten einde de ontwikkeling, acceptatie en ontplooiing te bevorderen van jonge diabetici in relatie tot hun chronische ziekte;

c. de stichting heeft niet en doel het maken van winst;

d. het instellen van een aantal commissies.

Met de Stichting willen we  activiteiten kunnen realiseren voor de kinderen en de kennis rondom diabetes bij ouders, kinderen en hun leef- en schoolomgeving vergroten.

Door kinderen met diabetes met elkaar in contact te brengen, willen we ook de acceptatie van hun ziekte vergroten, en hiermee een betere regulering van hun diabetes bewerkstelligen. Een betere regulering van de suikerwaarden leidt tot verkleining van de kans op complicaties, kinderen zitten beter in hun vel en ze presteren beter op school. Ook wordt er voorzien in de behoefte aan ervaringsgenotencontact met andere ouders van kinderen met diabetes, waardoor onderling ervaringen uitgewisseld kunnen worden.

Draagvlak en belang van de stichting

Belangrijk is nog te vermelden dat onze Stichting alleen op vrijwilligers draait zoals  ouders, artsen, verpleegkundigen, onderwijskundigen, andere betrokkenen etc. die allemaal volkomen belangeloos meehelpen om  deze activiteiten te bewerkstelligen en daar hun vrije tijd voor investeren. Ook de diverse ziekenhuizen ondersteunen onze initiatieven. Inmiddels hebben wij naast de complimenten vanuit diverse hoeken voor onze werkzaamheden ook  vanuit de medische en overheid wereld al de nodige waardering  gehad voor onze initiatieven. We gelden zelfs landelijk als een voorbeeldfunctie hierin.

Financiering van de activiteiten

Financieel is er zowel vanuit de overheid als de gezondheidszorg geen geld beschikbaar. Ook al beseft men dat dit soort initiatieven zeer belangrijk is in het kader van de participatie. Een gevleugeld woord in Nederland, maar de werkelijkheid op de “werkvloer” is anders qua financiële faciliteiten. Daarom is de Stichting volledig afhankelijk van sponsoring van bedrijven, instellingen, fondsen en private personen. Daartoe heeft de Stichting een sponsorcommissie opgericht, die zich structureel bezig houdt met het aantrekken van gelden uit de  bovengenoemde groepen.

Beloningsbeleid

(volgens Artikel 12.7 van de statuten)

“Aan de bestuurders kan geen beloning worden toegekend. Kosten worden aan de bestuurders op vertoon van bewijsstukken vergoed.

Let op

Dit zijn de gegevens van de Stichting KinderDiabetes Zuid-West Nederland.

Boomdijk 9
    4471 AZ Wolphaartsdijk