Regio West

Hier zijn we dan!

In Regio West (omgeving van Den Haag, Delft, Gouda, Alphen aan den Rijn, Leiden en Haarlem) timmeren we hard aan de weg!

In de regio West bieden wij ondersteuning, evenementen en contact met ouders en kinderen met diabetes. Zodat je ervaart dat je zeker niet alleen staat met diabetes, je een luisterend oor vindt bij mensen die precies weten wat je meemaakt en we met elkaar kunnen zorgen dat de kinderen met diabetes zo ongestoord mogelijk hun leven voort kunnen zetten. Hoe we dat doen? Samen met jou!

In verband met omstandigheden is Regio West nog niet formeel actief.

Activiteiten

Soms is het wel eens fijn om mensen te ontmoeten die in het zelfde schuitje zitten. Ouders en kinderen die jouw situatie begrijpen. Door verschillende activiteiten te organiseren waarbij kinderen en ouders met diabetes elkaar ontmoeten, laten we hen zien dat zij niet alleen zijn. We plannen elk jaar leuke activiteiten voor de verschillende leeftijdsgroepen en streven ernaar om dit te koppelen aan een gelijktijdige sociale en informatieve activiteit voor de ouders. Elk jaar is er uiteraard ook een supergezellige familiedag. Check de tab agenda/west voor het gave aanbod van activiteiten voor het komende jaar.

Lijkt het je leuk om kinderen van je eigen leeftijd te ontmoeten, gezellige activiteiten samen te ondernemen? Schrijf je dan snel in en we houden je op de hoogte van ons programma! Wil je graag meehelpen in de organisatie van leuke activiteiten? Stuur dan een mail naar: infowest@stichtingkinderdiabetes.nl

Buddy’s

Wanneer je kind net gediagnostiseerd is met diabetes komt er een hoop op je af. Met iemand praten kan dan erg fijn zijn. Stichting Kinderdiabetes brengt je in contact met ouders die hiermee zelf al veel ervaring mee hebben opgedaan.

Heb behoefte aan een luisterend oor en wil je steun ervaren? En woon je in de regio West? Stuur dan een mailtje naar: infowest@stichtingkinderdiabetes.nl om in contact te komen met een buddy.

Wanneer u medische of acute vragen rondom diabetes heeft, kunnen wij u helaas niet helpen. Wij raden u dan aan om contact op te nemen met uw diabetesverpleegkundige of de spoedlijn 088-3200408.

Educatie

Diabetes kan soms best een eenzame wereld zijn, zeker voor het kind. Zij kunnen zich vaak
onbegrepen voelen bij leeftijdsgenootjes.

De educatiecommissie van de Stichting KinderDiabetes West wil graag ouders/verzorgers en onderwijsgevenden ondersteuning geven in het bieden van passend onderwijs voor kinderen met diabetes, uiteraard in samenwerking met de betreffende diabetesverpleegkundige. Dit kan onder andere gebeuren door het geven van voorlichting over de zorg en complexiteit van diabetes op scholen in het po, s(b)o en v(s)o. Maar ook valt te denken aan naschoolse en buitenschoolse opvang alsmede sportverenigingen e.d. Wil je graag contact met iemand van de educatie commissie? Stuur dan een email naar infowest@stichtingkinderdiabetes.nl

Vrijwilligers gezocht!

Om het ook in deze regio mogelijk te maken om kinderen, jongeren en ouders die te maken hebben met diabetes samen te brengen en leuke activiteiten te organiseren, zijn we op zoek naar dolenthousiaste vrijwilligers zoals jij.

• Minimaal 1 nieuw bestuurslid (penningmeester)
  • Vrijwilligers voor de activiteitencommissie, sponsorcommissie, educatie- en de
    buddycommissie

Woon je in of in de omgeving van Den Haag, Delft, Gouda, Alphen aan den Rijn, Leiden of Haarlem en sta jij te springen om je steentje bij te dragen? Mail dan naar
infowest@stichtingkinderdiabetes.nl om je direct aan te melden.

Bestuur en vrijwilligers regio West

Onze enthousiaste groep vrijwilligers stelt zich graag aan je voor:

• Walter Minderhoud (voorzitter en tijdelijk penningmeester)
  • Sophie Rier (secretaris)
  • Dyana Jansen (Activiteiten en Buddyzorg)
  • Marije van der Lee (Educatie en Activiteiten)
  • Sandra Kämper
  • Madelein Vorsteveld
  • Patty van der Sluis

Vragen of meer informatie?

Heb je een vraag aan de stichting? Neem dan contact met ons op via
infowest@stichtingkinderdiabetes.nl

Steun ons werk

Wil je onze activiteiten financieel ondersteunen, dan kun je ons een donatie doen. Kies dan voor ‘Regio West’.