Regio West

Vrijwilligers gezocht!

Stichting Kinderdiabetes is er voor kinderen, jongeren en ouders die te maken hebben met diabetes type 1. Diabetes heb je niet alleen en kan soms best een opgave zijn. Wij kunnen ons goed voorstellen dat je als ouder, vooral in de eerste jaren na de diagnose, veel vragen hebt. Of soms ook even niet meer weet waar je goed aan doet. Daarom brengen wij hen in contact met ervaringsdeskundigen en met elkaar.

Hoe we dat doen?

Activiteiten

Soms is het wel eens fijn om mensen te ontmoeten die in het zelfde schuitje zitten. Ouders en kinderen die jouw situatie begrijpen. Door verschillende activiteiten te organiseren waarbij kinderen en ouders met diabetes type 1 elkaar ontmoeten, laten we hen zien dat zij niet alleen zijn.

Educatie

Diabetes kan soms best een eenzame wereld zijn, zeker voor het kind. Zij kunnen zich vaak onbegrepen voelen bij leeftijdsgenootjes. Stichting Kinderdiabetes vertelt daarom over de impact van diabetes op scholen en sportverenigingen.

Buddy

Wanneer je kind net gediagnostiseerd is met diabetes type 1, komt er een hoop op je af. Met iemand praten kan dan erg fijn zijn. Stichting Kinderdiabetes brengt je in contact met ouders die het hele proces al eens hebben doorgemaakt.

Kamp

Het leukste uitje van het jaar mag natuurlijk niet ontbreken: het kamp voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud, waar vriendschappen voor het leven worden gesmeed en kinderen zien dat het hebben van diabetes helemaal niet gek of anders is. Het kamp wordt uiteraard begeleid door een voltallig medisch team en ervaringsdeskundigen.

Wij zoeken jou!

Enthousiaste vrijwilligers voor Regio West

Hoera! Stichting Kinderdiabetes wil uitbreiden met een nieuwe regio: Regio West. Dit volgt uit het initiatief en de wens van Stichting Diabetesouders Regio Leiden om, bij genoeg aanmelding, onderdeel te worden van Stichting Kinderdiabetes Regio West. Om het ook in deze regio mogelijk te maken om kinderen, jongeren en ouders die te maken hebben met diabetes type 1 samen te brengen en leuke activiteiten te organiseren, zijn we op zoek naar dolenthousiaste vrijwilligers zoals jij.

• Minimaal 2 nieuwe bestuursleden
  • Vrijwilligers voor de activiteitencommissie, sponsorcommissie, educatie en de buddycommissie

Woon je in of in de omgeving van Den Haag, Delft, Gouda, Alphen aan den Rijn, Leiden of Haarlem en sta jij te springen om je steentje bij te dragen? Mail dan naar walter.minderhoud@gmail.com om je direct aan te melden.