Regio Midden

In Regio Midden (voorheen Regio Utrecht) timmeren we hard aan de weg! We hebben inmiddels 4 commissies opgetuigd. Hieronder lees je in het kort wat elke commissie doet en hoe je eventueel met ze in contact kunt komen.

Activiteiten commissie

De activiteitencommissie bestaat uit een gezellige, spontane en enthousiaste groep vrijwilligers. Het hele jaar door organiseren wij leuke, gezellige en sportieve activiteiten voor kinderen tot 18 jaar. Daarnaast organiseren we 1x per jaar een familiedag. Je hele familie is dan van harte welkom om samen met elkaar een gezellige dag ervan te maken! Omdat je er #nietalleen voor staat! Lijkt het je leuk om kinderen van je eigen leeftijd te ontmoeten, gezellige activiteiten samen te ondernemen? Schrijf je dan snel in en we houden je op de hoogte van ons programma! Wil je graag meehelpen in de organisatie van leuke activiteiten? Stuur dan een mail naar: activiteitenutrecht@stichtingkinderdiabetes.nl

Geen evenementen gevonden!

De buddy commissie bestaat uit een groep ouders met kinderen met diabetes, of volwassenen met diabetes die vanuit de Stichting KinderDiabetes Midden, jou willen steunen bij praktische zaken zoals: vakanties, feestjes, voor het eerst naar (de hogere) school gaan, logeren, enz.
Maar ook als je behoefte heeft aan een luisterend oor en steun wilt ervaren. Stuur een mailtje naar: buddyutrecht@stichtingkinderdiabetes.nl om in contact te komen met een buddy.

Wanneer u medische of acute vragen rondom diabetes heeft, kunnen wij u helaas niet helpen. Wij raden u dan aan om contact op te nemen met uw diabetesverpleegkundige of de spoedlijn 088-3200408.

De educatiecommissie van de Stichting KinderDiabetes Midden wil graag ouders/verzorgers en onderwijsgevenden ondersteuning geven in het bieden van passend onderwijs voor kinderen met diabetes, uiteraard in samenwerking met de betreffende diabetesverpleegkundige. Dit kan onder andere gebeuren door het geven van voorlichting over de zorg en complexiteit van diabetes op scholen in het po, s(b)o en v(s)o. Maar ook valt te denken aan naschoolse en buitenschoolse opvang alsmede sportverenigingen e.d. Wil je graag contact met iemand van de educatie commissie? Stuur dan een email naar:educatieutrecht@stichtingkinderdiabetes.nl

Met de vrijwilligers in de sponsorcommissie regelen we financiële ondersteuning voor de activiteiten van SKD. Hiervoor vragen we allerlei bedrijven om ons met geld of goederen te steunen. Op dit moment maken we presentaties om onze sponsors te laten zien waar SKD voor staat en welke goede dingen wij voor elkaar krijgen met hun geld.

De sponsorcommissie kan altijd extra hulp gebruiken. Of je nu denkt “mijn baas wil ons vast steunen” of gemakkelijk contact maakt en ons kan helpen met sponsors werven, laat het ons weten. Samen gaan we op pad om geld te verzamelen om leuke en leerzame activiteiten van SKD mogelijk te maken. Doe jij mee? Stuur een email naar: sponsorutrecht@stichtingkinderdiabetes.nl

Heb je een vraag aan de stichting? Neem dan contact met ons op.

Naar de Facebookgroep van Regio Midden

Familiedag SKD Regio Midden een groot succes!

Op zaterdag 21 september vond bij fort 'Lunet aan de snel' bij Schalkwijk de 2e familiedag van SKD Midden plaats. Met springkussens, kanovaren, een gamehoek, een échte popcornkraam, schminken, kookworkshops, rondleidingen op fort Honswijk en afsluitend nog een groot...

Twan haalt 350 euro op voor SKD Midden

Twan Vermeer zit in klas 1 van het Pantarijn in Kesteren. Elk jaar organiseert zijn school een filmavond waarbij de opbrengst wordt geschonken aan een goed doel. Dit doel wordt gekozen door de leerlingen zelf. Iedere leerling mag zijn of haar doel opgeven en hier...

Steun ons werk

Wil je onze activiteiten financieel ondersteunen, dan kun je ons een donatie doen. Kies dan voor ‘Regio Midden’.

Jochem Hövels

Over Jochem

Ik ben Jochem Hövels, 29 jaar en heb diabetes sinds ik anderhalf jaar oud was. Woon in Utrecht en werk als marketeer in Soesterberg. Als 12 jarig mannetje ben ik voor het eerst in contact gekomen met andere diabeten. Daaruit ontstond een van mijn meest hechte vriendengroepen: de diabilletjes. De meerwaarde van deze verbinding is met geen pen te beschrijven. Daarom zet ik me sinds 2011 in als vrijwilliger voor Stichting Kinderdiabetes. Ik gun alle diabeten een diabuddy of zelfs meerdere diabuddies om mee te kunnen lachen, huilen, leren en de grenzen van diabetes op te zoeken en eroverheen te gaan.

Sophie Rier

Over Sophie

Ik ben Sophie, 32 jaar oud en ik woon in Den Haag. Ik heb al vanaf m’n tweede type 1 diabetes, en heb dus vrijwel alle kinderfases meegemaakt met diabetes, van docenten leren injecteren op sinaasappels tot intensief sporten, uitgaan en alcohol. Verschillende keren ben ik ook mee geweest bij kampen of andere activiteiten van de DVN voor kinderen.

Nu hoop ik met name vanuit de buddy commissie mijn ervaringen te kunnen gebruiken om ouders van en kinderen met type 1 diabetes van advies te voorzien en ervaringen te delen. Hierbij vind ik het vooral belangrijk dat hoewel er natuurlijk altijd rekening gehouden moet worden met de diabetes, echt bijna alles mogelijk is om te doen en dat kinderen vooral ook dat gevoel moeten hebben!

Floris Hupkes

Penningmeester

Over Floris

.

Cora Heesakkers

Over Cora

Mijn naam is Cora Heesakkers, ik ben 46 jaar en woon met mijn man en 2 kinderen in Vleuten. Mijn dochter kreeg in augustus 2014 de diagnose diabetes type 1. Ze was toen 10 jaar.
Ze heeft in de loop der jaren leuke contacten opgedaan met andere ‘lotgenoten’ en vooral in het begin veel van hen geleerd.

Ik wil mij inzetten voor Stichting Kinderdiabetes omdat het mij positieve energie geeft om kinderen even onbezorgd te laten genieten, waarbij ze niet ‘anders’ zijn dan de rest van de groep. #nietalleen

Tatewik Sarkisan

Sponsoring

Over Tatewik
Annemiek Raidt

Over Annemiek

Mijn naam is Annemiek en woon met mijn man, zoon(10), dochter(7) en Hond Guus in Zwolle. In januari 2020 werd er totaal onverwachts bij onze dochter diabetes type 1 vastgesteld. Een periode van emotie, studie, lezen, lange gesprekken in het gezin en ziekenhuis bezoeken volgden. Toen wij als gezin alles een beetje in de vingers hadden en onze dochter weer alle “normale meisjesdingen” ging doen, bleek hoe weinig er eigenlijk bekend is bij de niet-diabetici over DT1. Door al onbekendheid maakt het soms wel heel lastig voor onze dochter en ons als ouders. Vragen als “hoe gaan we in hemelsnaam dat kinderfeestje
van een vriendje met pannenkoeken en patatjes managen?” of “ moet ik nu bij iedere hockeytraining of paardrijles aanwezig zijn?’’ zullen bij alle ouders met een kind met DT1 bekend in de oren klinken.

Gelukkig gaat alles goed met onze dochter, die zeer perfectionistisch is maar zich ook graag laat helpen door vriendjes op school. Al snel kreeg ik het gevoel dat ik graag meer betrokken zou willen zijn met de stichting. Een luisterend oor zijn voor ouders die net geconfronteerd zijn met de ziekte, geven van advies maar zeker ook een grote glimlach kunnen toveren op een kindergezicht wanneer we iets leuks organiseren of dat ze zien dat ze niet alleen zijn. We staan klaar voor jullie om ons in te zetten voor kinderen en ouders met Diabetes type 1. Tot snel!

Lieke van Gelderen

Over Lieke
Mijn naam is lieke van Dijk en ik ben 32 jaar. Woon in Ijsselstein, ben getrouwd en ben moeder van 2 prachtige zoons waarvan mijn oudste helaas diabetes type 1 heeft. De diagnose kregen wij toen hij pas 11 maanden oud was. De rollercoaster waar je in komt is niet te omschrijven en heel zwaar. Het is dan ook mijn doel om andere ouders bij te kunnen staan in deze moeilijke tijd.
Wie weet tot horens!
Samira Chtatou

Buddy

Over Samira

Mijn naam is Samira Chtatou, moeder van Abdelilah (9), Rim en Ouiam (18). Wij wonen in Utrecht en ik ben werkzaam bij het UMC Utrecht.

23/03/2015 is bij onze zoon Abdelilah (toen 2 jaar oud) diabetes type 1 vastgesteld. Die dag heeft ons leven totaal veranderd van rustig en zorgeloos leven naar leven van prikken, insuline toedienen, koolhydraten tellen, hyper’s, hypo’s, corrigeren enz.
Ondanks alle moeilijkheden,verdriet, gevoel van onmacht die alle ouders ervaren, hebben wij ons weg hierin kunnen vinden en ook heel erg trots op ons kleine mannetje.

Omdat ik weet hoe zwaar het is om je kind los te laten en de diabeteszorg over te dragen aan anderen zoals familie leden, school, enz. Wil ik graag mijn ervaring met andere ouders delen en ook ze steunen om de juiste weg erin te vinden. Daarom wil ik me heel graag inzetten voor de Stichting Kinderdiabetes.

Linde Amelung

Over Linde

Ik ben Linde Amelung, 29 jaar, en ben al weer vele jaren de gelukkige partner van iemand met diabetes. Hierdoor maak ik op dagelijkse basis mee welke invloed diabetes heeft en hoe frustrerend het kan zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het is voor een kind. Ik gun elk kind een groep waarin je niet anders bent dan je vriendjes. Met veel energie organiseer ik daarom activiteiten en ben ik betrokken als begeleiding van de kampen.

Stichting KinderDiabetes Midden Nederland

Doelstelling Stichting KinderDiabetes Midden Nederland

(artikel 2 van de statuten)

De stichting heeft ten doel:

a. het onder de aandacht brengen, ondersteunen en begeleiden van de chronische ziekte diabetes bij kinderen met diabetes in Midden Nederland het bijzonder; en in het algemeen onderzoek naar- en ondersteuning bij- een betere begeleiding van kinderen met diabetes en hun ouders;

b. het aanvaarden van erfstellingen onder het voorrecht van boedelbeschrijving en voorts al hetgeen in de ruimste zijn met één en ander verband houdt, daartoe behoort en/of bevorderlijk kan zijn.

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door:

a. actief gelden, middelen en kennis te vergaren en te verspreiden, daar waar nodig;

b. organiseren van bijeenkomsten en specifieke activiteiten ten einde de ontwikkeling, acceptatie en ontplooiing te bevorderen van jonge diabetici in relatie tot hun chronische ziekte;

c. de stichting heeft niet en doel het maken van winst;

d. het instellen van een aantal commissies.

Met de Stichting willen we  activiteiten kunnen realiseren voor de kinderen en de kennis rondom diabetes bij ouders, kinderen en hun leef- en schoolomgeving vergroten.

Door kinderen met diabetes met elkaar in contact te brengen, willen we ook de acceptatie van hun ziekte vergroten, en hiermee een betere regulering van hun diabetes bewerkstelligen. Een betere regulering van de suikerwaarden leidt tot verkleining van de kans op complicaties, kinderen zitten beter in hun vel en ze presteren beter op school. Ook wordt er voorzien in de behoefte aan ervaringsgenotencontact met andere ouders van kinderen met diabetes, waardoor onderling ervaringen uitgewisseld kunnen worden.

Draagvlak en belang van de stichting

Belangrijk is nog te vermelden dat onze Stichting alleen op vrijwilligers draait zoals  ouders, artsen, verpleegkundigen, onderwijskundigen, andere betrokkenen etc. die allemaal volkomen belangeloos meehelpen om  deze activiteiten te bewerkstelligen en daar hun vrije tijd voor investeren. Ook de diverse ziekenhuizen ondersteunen onze initiatieven. Inmiddels hebben wij naast de complimenten vanuit diverse hoeken voor onze werkzaamheden ook  vanuit de medische en overheid wereld al de nodige waardering  gehad voor onze initiatieven. We gelden zelfs landelijk als een voorbeeldfunctie hierin.

Financiering van de activiteiten

Financieel is er zowel vanuit de overheid als de gezondheidszorg geen geld beschikbaar. Ook al beseft men dat dit soort initiatieven zeer belangrijk is in het kader van de participatie. Een gevleugeld woord in Nederland, maar de werkelijkheid op de “werkvloer” is anders qua financiële faciliteiten. Daarom is de Stichting volledig afhankelijk van sponsoring van bedrijven, instellingen, fondsen en private personen. Daartoe heeft de Stichting een sponsorcommissie opgericht, die zich structureel bezig houdt met het aantrekken van gelden uit de  bovengenoemde groepen.

Beloningsbeleid

(volgens Artikel 12.7 van de statuten)

“Aan de bestuurders kan geen beloning worden toegekend. Kosten worden aan de bestuurders op vertoon van bewijsstukken vergoed.

Let op

Dit zijn de gegevens van de Stichting KinderDiabetes Midden Nederland.

Stichting KinderDiabetes Midden Nederland
Franz Schubertstraat 35