Regio Midden

In Regio Midden (voorheen Regio Utrecht) timmeren we hard aan de weg! We hebben inmiddels 4 commissies opgetuigd. Hieronder lees je in het kort wat elke commissie doet en hoe je eventueel met ze in contact kunt komen.

Activiteiten commissie

De activiteitencommissie bestaat uit een gezellige, spontane en enthousiaste groep vrijwilligers. Het hele jaar door organiseren wij leuke, gezellige en sportieve activiteiten voor kinderen tot 18 jaar. Daarnaast organiseren we 1x per jaar een familiedag. Je hele familie is dan van harte welkom om samen met elkaar een gezellige dag ervan te maken! Omdat je er #nietalleen voor staat! Lijkt het je leuk om kinderen van je eigen leeftijd te ontmoeten, gezellige activiteiten samen te ondernemen? Schrijf je dan snel in en we houden je op de hoogte van ons programma! Wil je graag meehelpen in de organisatie van leuke activiteiten? Stuur dan een mail naar: activiteitenutrecht@stichtingkinderdiabetes.nl

21 september 2019

De buddy commissie bestaat uit een groep ouders met kinderen met diabetes, die vanuit de Stichting KinderDiabetes Utrecht, u willen steunen bij practische zaken zoals: vakanties, feestjes, voor het eerst naar (de hogere) school gaan, logeren, enz.
Maar ook als u behoefte heeft aan een luisterend oor en steun wilt ervaren. Meld je hieronder aan om in contact te komen met een buddy.

Wanneer u medische of acute vragen rondom diabetes heeft, kunnen wij u helaas niet helpen. Wij raden u dan aan om contact op te nemen met uw diabetesverpleegkundige of de spoedlijn 088-3200408.

Ik wil graag contact met een buddy

De educatiecommissie van de Stichting KinderDiabetes Utrecht wil graag ouders/verzorgers en onderwijsgevenden ondersteuning geven in het bieden van passend onderwijs voor kinderen met diabetes, uiteraard in samenwerking met de betreffende diabetesverpleegkundige. Dit kan onder andere gebeuren door het geven van voorlichting over de zorg en complexiteit van diabetes op scholen in het po, s(b)o en v(s)o. Maar ook valt te denken aan naschoolse en buitenschoolse opvang alsmede sportverenigingen e.d. Wil je graag contact met iemand van de educatie commissie? Stuur dan een email naar:educatieutrecht@stichtingkinderdiabetes.nl

Met de vrijwilligers in de sponsor-cie regelen we financiële ondersteuning voor de activiteiten van SKD. Hiervoor vragen we allerlei bedrijven om ons met geld of goederen te steunen. Op dit moment maken we presentaties om onze sponsors te laten zien waar SKD voor staat en welke goede dingen wij voor elkaar krijgen met hun geld.

De sponsor-cie kan altijd extra hulp gebruiken. Of je nu denkt “mijn baas wil ons vast steunen” of gemakkelijk contact maakt en ons kan helpen met sponsors werven, laat het ons weten. Samen gaan we op pad om geld te verzamelen om leuke en leerzame activiteiten van SKD mogelijk te maken. Doe jij mee? Stuur een email naar: sponsorutrecht@stichtingkinderdiabetes.nl

Heb je een vraag aan de stichting? Neem dan contact met ons op.

Naar de Facebookgroep van Regio Midden

Klimbos

Vandaag was het zover en gingen we met een groep kinderen naar het klimbos in Lage Vuursche. In december 2018 had ik op mijn school een actie georganiseerd waarbij we geld hebben in gezameld voor Stichting Kinderdiabetes regio Midden. Van dit geld hebben ze vandaag...

Schaatsend het nieuwe jaar in

De eerste activiteit van 2019 voor regio midden zit er al weer op! Op 3 januari jl. brachten 20 kinderen in de leeftijd van 6 tot 16 jaar een bezoek aan schaatsbaan De Vechtsebanen in Utrecht. Onder begeleiding op en naast het ijs van de activiteitencommissie en een...

Twan haalt 350 euro op voor SKD Midden

Twan Vermeer zit in klas 1 van het Pantarijn in Kesteren. Elk jaar organiseert zijn school een filmavond waarbij de opbrengst wordt geschonken aan een goed doel. Dit doel wordt gekozen door de leerlingen zelf. Iedere leerling mag zijn of haar doel opgeven en hier...

Concert at Sea

Ook dit jaar gaan we weer feesten op de Brouwersdam, Concert At Sea 2019 komt eraan! Er is maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Wil je op de hoogte gehouden worden van de activiteiten van onze stichting en uitnodigingen voor activiteiten vooral niet missen?...

Steun ons werk

Wil je onze activiteiten financieel ondersteunen, dan kun je ons een donatie doen. Kies dan voor ‘Regio Midden’.

Regiobestuur Midden

Piet Veltman, voorzitter

Joris-Jan Berens, secretaris

Edwin Odijk, penningmeester

Stichting KinderDiabetes Midden Nederland

Doelstelling Stichting KinderDiabetes Midden Nederland

(artikel 2 van de statuten)

De stichting heeft ten doel:

a. het onder de aandacht brengen, ondersteunen en begeleiden van de chronische ziekte diabetes bij kinderen met diabetes in Midden Nederland het bijzonder; en in het algemeen onderzoek naar- en ondersteuning bij- een betere begeleiding van kinderen met diabetes en hun ouders;

b. het aanvaarden van erfstellingen onder het voorrecht van boedelbeschrijving en voorts al hetgeen in de ruimste zijn met één en ander verband houdt, daartoe behoort en/of bevorderlijk kan zijn.

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door:

a. actief gelden, middelen en kennis te vergaren en te verspreiden, daar waar nodig;

b. organiseren van bijeenkomsten en specifieke activiteiten ten einde de ontwikkeling, acceptatie en ontplooiing te bevorderen van jonge diabetici in relatie tot hun chronische ziekte;

c. de stichting heeft niet en doel het maken van winst;

d. het instellen van een aantal commissies.

Met de Stichting willen we  activiteiten kunnen realiseren voor de kinderen en de kennis rondom diabetes bij ouders, kinderen en hun leef- en schoolomgeving vergroten.

Door kinderen met diabetes met elkaar in contact te brengen, willen we ook de acceptatie van hun ziekte vergroten, en hiermee een betere regulering van hun diabetes bewerkstelligen. Een betere regulering van de suikerwaarden leidt tot verkleining van de kans op complicaties, kinderen zitten beter in hun vel en ze presteren beter op school. Ook wordt er voorzien in de behoefte aan ervaringsgenotencontact met andere ouders van kinderen met diabetes, waardoor onderling ervaringen uitgewisseld kunnen worden.

Draagvlak en belang van de stichting

Belangrijk is nog te vermelden dat onze Stichting alleen op vrijwilligers draait zoals  ouders, artsen, verpleegkundigen, onderwijskundigen, andere betrokkenen etc. die allemaal volkomen belangeloos meehelpen om  deze activiteiten te bewerkstelligen en daar hun vrije tijd voor investeren. Ook de diverse ziekenhuizen ondersteunen onze initiatieven. Inmiddels hebben wij naast de complimenten vanuit diverse hoeken voor onze werkzaamheden ook  vanuit de medische en overheid wereld al de nodige waardering  gehad voor onze initiatieven. We gelden zelfs landelijk als een voorbeeldfunctie hierin.

Financiering van de activiteiten

Financieel is er zowel vanuit de overheid als de gezondheidszorg geen geld beschikbaar. Ook al beseft men dat dit soort initiatieven zeer belangrijk is in het kader van de participatie. Een gevleugeld woord in Nederland, maar de werkelijkheid op de “werkvloer” is anders qua financiële faciliteiten. Daarom is de Stichting volledig afhankelijk van sponsoring van bedrijven, instellingen, fondsen en private personen. Daartoe heeft de Stichting een sponsorcommissie opgericht, die zich structureel bezig houdt met het aantrekken van gelden uit de  bovengenoemde groepen.

Beloningsbeleid

(volgens Artikel 12.7 van de statuten)

“Aan de bestuurders kan geen beloning worden toegekend. Kosten worden aan de bestuurders op vertoon van bewijsstukken vergoed.

Let op

Dit zijn de gegevens van de Stichting KinderDiabetes Midden Nederland.

Stichting KinderDiabetes Midden Nederland
Franz Schubertstraat 35